torsdag 31 december 2015

Högsäsong i Santa Teresa

Heeeej!
Nu är Santa Teresa fullpackat med turister, alla redo för att fira nyår i vågorna! Och svettas några liter om dagen... Är så stört varmt här dygnet runt, det bara rinner svett från typ kl 9 och sen slutar det aldrig! Puuh!
Jag känner att lyxen att resa när andra inte är lediga är något jag nog ska unna mig oftare ;) Är inget fan av för mkt folk och trängsel, tror det kommer vara helt craaazy på nyår :'/ Det här är ju en ganska så ny stad med smala grusvägar med stora hål i, så när mkt folk ska röra sig och all mat ska in så blir det totalstopp! Well well, efter nyår ska det lugna ner sig igen :)

Igår var det yogapass och sen knallade jag bort till stranden där vi haft surflektionerna, ca en timme bort. Där var tjejerna + en till tjej från surfcampet och vi hyrde ett par brädor och hängde på stranden hela dagen. Surfade litegrann men det var lite röriga vågor och mycket blåst vilket gör havet ganska guppigt. Men det gick helt OK, är fortfarande låååångt ifrån att surfa stora vågor, men det känns faktiskt ok! Behöver inte gå all in och vara bäst på allt ;)

Nu har jag just varit ute på morgonpromenad och träffade på TRE sköldisbebisar <3 Man blir liksom så glad att man inte vet vart man ska ta vägen!
Sen var det två timmars yogapass på schemat! De andra åkte tillbaka till stranden vi var på igår men jag chillade lite vid hostelet istället, orkar inte gå hela vägen idag också :P


Nu har halva min resa gått, det känns bra! Känner en slags likgiltighet inför borta/hemma, kanske ganska normalt..? Jag älskar att resa men jag älskar bannemig att vara hemma också :D Har haft så mycket häftiga upplevelser de senaste 5 åren och känner mig himla nöjd med det! :) Känner mer och mer att livskvalitet är att kunna stanna upp och ta tillvara på stunder och de små sakerna i vardagen, oavsett om man är i ett vackert land eller sitter på ett utedass i Knivsta :')

Ps. Glömde nästan det bästa! Lämnade in min smutstvätt till ett tvätteri igår, har duschat med mina träningskläder efter varje pass i en veckas tid för att undvika världens stinkparty. Så för knappt 50 kr fick jag tillbaka en väldoftande kasse med kläder, alltså LYX!! Life is gooooood!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar