torsdag 10 januari 2013

Dykbåt och allergi

Hej!
Idag har spenderats på en båt :D
3 dyk blev det, känns som att jag börjat bearbeta alla intryck sen förra veckan om herrejösses vad mkt jag sett och har fått uppleva!
Lyckan när jag kom upp med 10 L flaska efter 1 h och hade 80 bar kvar!! Förra veckan klarade jag knappt 45 min och fick uppgradera mig till en 15 L! Kick ass! (För er som inte är dykintresserade så kan man säga att jag lärt mig använda/förbruka mindre luft under vattnet och alltså kan vara nere längre!)

Var på båten med 4 st från andra dykbåten (och 8 st random) och de var så snälla och omtänksamma mot mig :)

Sen fick jag en sån jävla allergireaktion att jag trodde att jag skulle dö. Nästan iaf. Den började på båten efter andra dyket och eskalerade typ en timme efter att vi kommit i land. Tillslut gick jag till läkaren här på ön eftersom det inte blev bättre snarare värre, det är femte gången jag får reaktionen denna semester och jag hade INTE ätit en endaste misstänkt sak.

Han sa att det var solallergi.

Score!

Fick tabletter och salva och nu får jag hålla mig i skuggan.
Hellre blek resten av livet än fler reaktioner likt denna - inte kul!
Tur att jag inte är allergisk mot vatten - det hade varit värre ;)

Åh älskade semester snart är du slut! :'(

2 kommentarer:

  1. JAAA SNART KOMMER DU HEM <3 :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer! :D det blir kul det också, även om jag inte skulle banga lite mer värme ALTERNATIVT rejält med snö ;) ses snaaart! <3

      Radera